Wednesday, February 9, 2011

saya dan masa depan

ya saya merupakan pelajar tahun 1 untuk Kos KIMIA INDUSTRI.. saya memang minat KIMIA.. byk yang saya tau apabila mengambil KOS ini.. saya lebih bersyukur kEHADRAT illahi apabila melihat byk reagent2 yang leyh membuatkan kita terpegun ngan kuasaNYA.... sy minat KIMIA dan juga BIO... memang benar,saya nak jadi DOKTOR... mungkin bidang perubatan bukan masa depan saya... tetapi Bidang KIMIA adalah masa depan saya... betulke??? WALLAHU'ALAM... kita xleyh predict masa depan kita... just can plan what we want it happen... hanya ALLAH sahaja yang menentukan apa yang TERBAEK tuk HAMBANYA.... dan saya PERCAYA akan tuhan saya.. yakni ALLAH subhanawataala.... dan saya redha dengan apa yang terjadi... memang benar org kata kalau kita berusaha pasti ada hasilnya.... tapi kalau kita berusaha,berusaha seperti org giler n nothing yield we get,, so who we wanna blame??? GOD??? no.... thats totally wrong and thats behaviour definetely WRONG....!!!! we cant blame our GOD.... we cant blame our fate... apa yang saya cuba nak cakapkan.... org yang sangat berusaha tetapi tiada hasil or kejayaan.... adalah org yang HEBAT.... lebih HEBAT lagi kalau seseorang itu. REDHA dan terima seadanya takdir yang diberi...
ohhh kawan2...saya juga menasihati diri saya... kalau saya gagal maknanya bukan ALLAH xsayang saya... tetapi lebih sayang drpada org yang berjaya.... disini saya nak tekankan KEGAGALAN yang saya maksudkan adalah apabila dia telah berusaha bersungguh2..bukan (xberusaha or berusaha sikit macam xberusaha)....apabila org yang telah GAGAL  dgn kegagalan yang dimaksudkan..org camnie adalah org yang hebat, keran xpernah putus asa. dan tabah menerima ketentuan illahi.... ujian yang menimpa adalah tanda SAYANG dr pencipta kita... oleh itu jgan mudah putus asa.... org yang gagal lebih baik dr org yang xpernah gagal...so is normal to faced it....

yaaa... saya GEMUK... n saya pernah GEMUK.... org gemuk bukan HINA... xpernah sekali saya pandg org gemuk itu HINA... cuma org yang berfikiran sempit sahaja yang HINA....saya bersyukur saya GEEMUK... n pernah gemuk.... ia membuatkan saya lebih suka akan dietetik dan kehidupan yang lebih sihat... n saya tau... kos saya memang sesuai ngan dietetik.... jadi saya akan berusaha... untuk mencapai apa yang saya inginnkan...xkirala apa hasilnya.... because... ATLEAST I WORK HARD ....!!!!!~~~~~ chilll~~~

No comments:

Post a Comment